Salgsbetingelser
Salgsbetingelser: Betingelser og vilkår. Finnes kun på norsk/only available in Norwegian.
Dysleksi Norge sender kun pakker til Norge. Vi sender imidlertid ikke til Svalbard og Jan Mayen.
Betaling
Du kan betale med betalingskortene VISA og Mastercard. Du kan også velge faktura (75,-). Det tilkommer ikke mva. eller andre tillegg.
Leveringstid
Varene pakkes og sendes normalt innen 1-5 dager etter at bestilling er mottatt.
I tillegg kommer den tiden Posten beregner for å levere til ditt bestemmelsessted. Vi tar forbehold om lengre leveringstid i perioder med mye trafikk hos oss eller Posten.
Porto
- Norgespakke (mellom 1 og 10 kg): 170 kr.
- Brev (inntil 1 kg): 70 kr.
Små pakker sendes normalt som brevpakke mens større pakker sendes som Norgespakke med Posten Norge AS.
Brevpakker leveres normalt sett i din postkasse. I noen tilfeller, for eksempel hvis postkassen din er full, må du hente pakken på postkontor. Da vil du få henteseddel i postkassen.
Norgespakken leveres til ditt postkontor. Posten sender henteseddel.
Har du spørsmål, kan du ta kontakt med oss på tlf.: 22 47 44 50 eller e-post: post@dys.no
Avtalt retur
Ved reklamasjoner må du kontakte oss på telefon eller e-post for å avtale forsendelsesmåte, før eventuell vareretur.
Reklamasjon må skje innen rimelig tid og uten ugrunnet opphold. All retur som ikke skyldes selgers feil, skjer for kjøpers regning og risiko.
Angrefrist vare
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Angrefristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt.
Angreretten forutsetter at varen kan leveres tilbake i vesentlig samme stand og mengde. Hvis du benytter deg av angreretten innen fristen, skal du ha tilbake det du har betalt for varen.
Vi gjør oppmerksom på at returporto/fraktkostnader ikke refunderes dersom du benytter deg av retten til å returnere varene etter denne fristen.
Angrefrist tjenester
Garanti/reklamasjon
Hvis et produkt har blitt skadet under transport, du har fått feil produkt (størrelse eller farge) eller det er andre mangler ved produktet – har du de samme rettigheter som i andre butikker. Dette innebærer 2 års garanti mot feil eller mangler.
For varer som returneres, må du selv betale portoen, men du vil selvsagt få dette refundert når returen er ferdigbehandlet og akseptert.
Du må gi beskjed innen rimelig tid. Alle henvendelser som gjelder reklamasjon, skade på varer, feil ved leveransen eller angre kjøp, skal rettes skriftlig på mail til post@dys.no. Du får svar fra en av våre saksbehandlere snarest mulig. Ikke send tilbake varer før du har fått beskjed om dette fra saksbehandler. På denne måten håndteres saken smidigst mulig og uten unødvendige returkostnader.
NB! Varer som blir returnert i oppkrav, vil ikke bli hentet.
Dysleksi Norge kan ikke inngå avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres av personer over 18 år og forutsetter at du har en kredittkortavtale med din bank eller ditt kortselskap.