In

Ja. På boksøk.no finner du flere hundre utvalgte skjønnlitterære bøker. Disse er enklere å lese rent teknisk. De har ikke enklere innhold.

Boksøk.no er enkel å bruke.

  1. I hovedmenyen øverst kan du velge mellom enkelt innhold, stor skrift, punktskrift, følebilder, tegnspråk, symbolspråk m.m..
  2. Du kan også søke etter forfatter eller tittel. Ønsker du, kan du søke etter det du er opptatt av. Dette kan være for eksempel ord som «hest», «skateboard», «kjærlighet» eller «fotball».

Når du søker vil du få opp en liste over bøker som har disse ordene. Du kan også lese en kort omtale og et utdrag av bøkene. I tillegg kan du søke etter om biblioteket der du bor, har den.

Alle som har vansker med å lese kan også låne et stort utvalg av bøker hos NLB. Norsk lyd- og blindeskriftbibliotek. De har også pensumbøker til høyere utdanning, men her har de med lesevansker kun rett på å låne det som allerede er produsert. Du kan enkelt låne og høre på bøker fra egen PC/nettbrett med appen Lydhør.

Skriv ordet på hva du leter etter og trykk på enter

X
X